(Αναρτώ ξανά το προηγούμενο ποστ, με υστερόγραφο. Τι κάνει ο άνθρωπος όταν βρέχει έξω.)
Επέστεψε η κυρία Καρλόττα Ράμπλινγκ για να διαβάσει Καβάφη στους ιθαγενείς, αυτή τη φορά στο Μέγαρο Μουσικής. Να επαναφέρω την παλιότερη πρότασή μου, να στείλουμε για αντίποινα την Ειρήνη Παππά να διαβάσει Μαλλαρμέ στο Παρίσι. Ή τη Βάνα Μπάρμπα να διαβάσει Μπωντλαίρ. Ή τη Μιμή Ντενίση να διαβάσει Ρεμπώ...
Υστερόγραφο (επειδή κάποιοι φίλοι, εδώ ή στο Facebook ή αλλαχού, αναρωτήθηκαν προς τι αυτό το ποστ): Η Καρλόττα είναι μια τέως γκόμενα-που-έπαιζε-σε-ταινίες (σε αντίθεση με το απλό
Ηθοποιός, που προϋποθέτει άλλα χαρίσματα). Η τωρινή της ιδιότητα είναι περιφερόμενη γριούλα που την πληρώνουνε επειδή κάποτε ήτανε κάτι άλλο.
Όταν λοιπόν έρχεται μια ξεθωριασμένη γαλλίδα να μας διαβάσει Καβάφη (ή οποιονδήποτε άλλον έλληνα ποιητή, μη σταθούμε εκεί) στα γαλλικά, πρέπει πρώτα-πρώτα να είμαστε ευτυχείς που δεν τον διαβάζει στα ελληνικά. Ίσως αυτή να είναι η εκδίκηση των Γάλλων για τη Nana Mouskouri, αλλά πρέπει να την λουστούμε κι εμείς που δεν χρωστάμε τίποτε;
Όταν μου επιστρέφουν (ή επαναπατρίζουν) κάτι δικό μου σε λουξ περιτύλιγμα και με αντίστοιχη τιμή, να μην αισθανθώ ότι πάνε να με κοροϊδέψουν; Θυμάμαι όταν είδα τον κατάλογο του Παρισινού οίκου γκουρμέδων Petrossian, όπου βρήκα κι ένα
ελατόμελο από την Πελοπόννησο στην τιμή των 39 δολαρίων το βαζάκι των 420 γραμμαρίων. (Μα το Θεό.)

Έτσι αντιπρότεινα να στείλουμε δικές μας τέως-κάτι να διδάξουν γαλλική λογοτεχνία στο Παρίσι. Να δούμε, θα αρέσει αυτό στους Γάλλους;
Βέβαια, αυτά είναι επικίνδυνα παιχνίδια. (Το ξέρω ότι είναι φαντασιώσεις, αλλά κι αυτές επικίνδυνες μπορεί να αποδειχτούν.) Λέγαμε λοιπόν με τους φίλους ότι αν ήταν στο χέρι μας, μπορεί να στέλναμε
― την Ελένη Ανουσάκη να διαβάσει Σελίν
― την Άννα Φόνσου να διαβάσει Πρεβέρ
― την Σοφία Αλιμπέρτη να διαβάσει Σαιν Ζον Περς
― την Καίτη Φίνου να διαβάσει Προυστ
ίσως και την Φαίη Σκορδά να τραγουδήσει Μπρασένς.
Μετά από αυτά, να είστε σίγουροι ότι η Γαλλία θα έκοβε κάθε διπλωματική σχέση με την Ελλάδα...